Mässtrion Logistik, Foodchain och Empack i Malmö 9-10 april drog totalt 3227 besökare. Riktigt trångt i gångarna var det första dagen då närmare 2000 besökare tog sig till den något år gamla mässanläggningen i Hyllie.
Totalt var det omkring 100 utställare som fanns på plats i mässan, omkring en tredjedel av dem var inriktade på logistik. I övrigt spelade pack, emballage, märkning, datorsystem och stödsystem till livsmedelsindustrin viktiga roller.
Det fanns danska besökare och utställare på mässan, men det inslaget var inte särskilt uttalat, trots att Hyllie bara ligger några minuter från bron. På logistiksidan tog truckutställarna plats, ledande varumärken som Toyota, Atlet, Linde visade upp sig i Malmö. Även autotruckleverantörer som Elettric 80 och Rocla fanns på plats. Dryckes- och livsmedelsindustrin är viktiga kundgrupper för dem.
På konferensprogrammet fanns talare som Ulf Spendrup, Spendrups Bryggeri och Henrik Nyberg, Findus. Transportnytt inbjöd till uppskattade seminarier med logistikdirektör Mattias Jönsson, Cloetta och Magnus Ulverås, EAB.
Jennie Heidenfors, mässgeneral för Logistik och Foodchain, var mer än nöjd med utfallet och laddar nu för ett motsvarande evenemang i Stockholm i höst.