Uber presenterar sin logistikvision

(Foto: Uber) – Uber hjälper entreprenörer och egenföretagare med att skala upp sin distribution och får deras verksamhet att växa, säger Tobias Renström, chef på Uber i Sverige.  (Foto: Uber) – Uber hjälper entreprenörer och egenföretagare med att skala upp sin distribution och får deras verksamhet att växa, säger Tobias Renström, chef på Uber i Sverige.

Snabbväxaren Uber, mest känd som utmanare i taxibranschen, presenterar sin distributionslösning på mässan Logistik och transport i Göteborg den 21 maj. Det sker under ett seminarium om logistikvärldens nya affärsmodeller, där Ubers Sverigechef Tobias Renström deltar. 

Tobias Renström har titeln operations manager för det USA-baserade företaget Ubers svenska verksamhet. Med en digital kommunikationslösning matchar företaget fordonsförare mot kunder vare sig det handlar om taxiresor, snabbmatsleveranser eller mer traditionella varutransporter.

– Distribution och logistik är vårt kärnerbjudande och det direkt till slutkunden, säger Tobias Renström.

– Vår vision är att det ska gå att få en bil, eller en lunch, var du vill inom fem minuter.

Programansvariga är Per Olof Arnäs, Chalmers, och Erik Behm, BRG.

Ytterligare sex mindre nystartare kommer att presentera sig, och möta frågor från en panel av experter på entreprenörskap och nya företag.

– Det sägs att logistikbranschen är konservativ och förändringsobenägen, och vad är bättre än en konferensförmiddag där vi visar på motsatsen, säger logistikmässans konferens- och säljchef Jan Nilsson.

 

Publicerad 2015-03-27 16:29

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!

Cron Job Starts