Budföretaget Foodora utökar sin verksamhet med leveranstjänsten Foodora Go. Målgruppen är företag som vill buda hem varor till sina kunder.
Den nya tjänsten innebär att Foodora framöver inte bara ska leverera mat, utan även varor åt företag som vill ansluta till plattformen.
Enligt ett pressmeddelande är detta ett strategiskt steg in i leveransbranschen, och något som innebär att företaget vill bli en stark utmanare till bland andra Postnord.
I korthet handlar konceptet Foodora Go om att företag som vill leverera hem en vara åt en kund helt enkelt anger de vad de vill buda samt mottagarens adress och kontaktuppgifter. Såväl avsändare som mottagare kan sedan följa leveransen digitalt. Tjänsten ska inledningsvis testas med utvalda aktörer.
— Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats, och det här är därför ett väldigt naturligt steg för oss att ta. För Foodora finns det oändliga möjligheter att bredda affären. Vi är en enorm handelsplats för digital handel där vi är pionjärer inom många olika områden och utvecklas ständigt, säger Hans Skruvfors, Foodoras vd och koncernchef, i ett pressmeddelande.