Tyska DKV Mobility har lanserat ett nytt verktyg för fordonsadministrering.
Det nya digiala verktyget från mobilitetstjänstföretaget DKV Mobility heter DKV Fleet Management Software och uppges ha en rad funktioner för administrering och effektivisering av fordonsflottor.
Bland funktioner finns automatiska påminnelser om fordonsinspektioner, kontroll av körkort och tillhörande tillstånd och registreringar samt hantering av böter. Tillsammans med tjänsten DKV Card är det också möjligt att göra kostnadsanalyser och identifiering av möjliga besparingar.
I produktbeskrivningen framhålls också att DKV Fleet Management Software har en central digital plattform där samtliga dokument, data och information om fordon, underhållsarbete och förare kan samlas på ett strukturerat och lättillgängligt sätt.
Steen Hansen, chef för DKV Mobility Skandinavien:
”Det kan vara kostsamt att hålla sina fordon rullande – både i form av tid som går åt till att säkerställa att fordonen används effektivt, och att hålla koll på dokument och vara uppdaterad på de senaste reglerna och avgifterna. Vår nya tjänst DKV Fleet Management Software gör allt detta enklare. Det visar tydligt hur företaget använder sina fordon och samlar alla viktiga uppgifter på ett ställe. Detta sparar tid och hjälper företag att hitta effektiviseringsmöjligheter.”
DKV Mobility (DKV står för Deutsche Kraftverkehr) är ett tyskt mobilitetstjänstföretag som grundades redan 1934 och som idag framförallt erbjuder betalningslösningar för transporter, inklusive drivmedel, el, vägavgifter och digitala verktyg. Omsättningen 2024 uppgick till 834 miljoner euro.