Bring laddade inför e-handelsbonanzan — erbjuder kontorspersonal att delta i produktionen.
Norska post- och paketleverantören Bring förbereder sig på en mängd olika sätt inför Black Friday och julen, vilket som bekant är e-handelns högsäsong.
— Vi är väl förberedda inför Black Friday och jul. Vi klarade förra årets högsäsong väldigt bra, och i år har vi slipat våra rutiner för att bli ännu mer effektiva. Vi har utökat vårt leveransnätverk med större ombud som kan hantera kraftigt ökade paketmängder. Dessutom har vi placerat ut drygt 1200 paketboxar hittills i år, kommenterar Hanna Jonasson, Director of Operations hos Bring.
Här är ett axplock av de åtgärder som Bring genomfört:
— Tagit in extra bemanning i form av både chaufförer, terminalarbetare och i kundtjänst.
— Moderniserat och utökat last- och laddkapaciteten på flera terminaler.
— Etablerat större paketombud inom dagligvaruhandeln som klarar kraftigt ökande paketvolymer.
— Placerat ut drygt 1200 paketboxar hittills i år.
Dessutom bjuder man in kontorsmedarbetare att delta och hjälpa till i produktionen. Enligt Bring är detta ”ett bra sätt att både avlasta produktionen lite – och en möjlighet för kontorsmedarbetare att lära sig mer om vår kärnverksamhet”.