Transportnytt
Box 2082
169 02 Solna
08-514 934 00
Besöksadress
Vretenvägen 6
171 54 Solna
Redaktion
redaktion@transportnytt.se
transportnytt.se
Det gamla namnet Interstar kommer tillbaka när Nissan nu uppdaterar stora Nissan NV400. En bil som är producerad hos Renault och som är tekniskt jämförbar med koncernsyskonet Renault Master.
Nya Interstar uppvisar inga synliga förändringar men har fler förarassistanssystem. 2,3-litersmotorn med variabel turbo var ny inför 2020 men är nu uppgraderad till senaste avgasnorm och kommer till Sverige med samma tre motoreffekter som tidigare på 110 kW/150 hk, 120 kW/165 hk och 132 kW/180 hk. Växellådorna är sexväxlad manuell och till 150- och 180 hk-motorerna finns växlingsautomatik.
De tre utrustningsversionerna heter Acenta, N-Connecta och Tekna.
Vi får hoppas att Interstar inte presenteras i samma elversion som dagens Renault Master. En föråldrad produkt som inte håller måttet, trots att den nu uppdateras med ett större batteri.
I Sverige säljs Interstar med fram- eller bakhjulsdrift i två axelavstånd, tre totallängder och tre höjder. Den kortaste L1H1-versionen finns inte längre kvar i prislistan. Den framhjulsdrivna säljs i L2- och L3-längderna och i H2 och H3-höjderna. Den bakhjulsdrivna i L3- och L4-längderna och i H3- och H4-höjderna. Den bakhjulsdrivna även med dubbelmontage av däcken bak. Interstar byggs även som chassi.
Försäljningen av nuvarande Nissan NV400 har varit blygsam, endast 154 bilar under 2021. Mot 995 för Master. Eftersom det handlar om samma bil så lär den låga försäljningen inte vara produktens fel. Bilarna byggs i franska Batilly.
Pris:
Skåpstorlekar:
Motoralternativ:
Totalvikt:
Släpvagnsvikter:
Axelavstånd:
Finns också som:
Transportnytt
Box 2082
169 02 Solna
08-514 934 00
Besöksadress
Vretenvägen 6
171 54 Solna
Redaktion
redaktion@transportnytt.se
transportnytt.se
Chefredaktör
Lars Andersson
0708-29 97 26
lars.andersson@transportnytt.se
Försäljningschef
Katarina Ungman
08-514 934 72
katarina.ungman@transportnytt.se