26 – 27 maj drabbades Transportnytts webbplats av teknikproblem. Nyhetsbrevet blev försenat och en mindre grupp läsare blev hårt drabbade av upprepade återutsändningar av epost från vår mailserver. Transportnytt ber om ursäkt för det som hänt samtidigt som vi nu arbetar med att se över våra rutiner och system.
Transportnytts nyhetsbrev är schemalagt för att levereras till läsarna vid lunchtid varje torsdag, till omkring 10 000 mottagare. Torsdagen 26 maj gick inte nyhetsbrevet ut i tid på grund av en felaktig inställning i datorsystemet.
Under försöken att få iväg nyhetsbrevet drabbades ett mindre andel av läsarna av upprepade sändningar av epost med korta mellanrum. Jag ber om ursäkt för den olägenheten och kommer snarast att tillsammans med vår underleverantör som sköter tekniken att se till att det finns spärrar i systemet så att något liknande inte ska upprepas.
När nyhetsbrevet väl gick ut cirka 24 timmar försent var våra uppgifter om hamnkonflikten inaktuella. De har nu uppdaterats på www.transportnytt.se. Redaktionen kommer också att se över rutinerna när vi följer händelser med snabb händelseutveckling.
Mats Udikas,
chefredaktör