Bättre marknät stärker UPS på e-handel

(Bild: UPS) UPS gör en flerårig satsning för att stärka sitt europeiska nätverk. (Bild: UPS) UPS gör en flerårig satsning för att stärka sitt europeiska nätverk.

UPS satsar motsvarande 17 miljarder kronor på sitt markbaserade nätverk i Europa fram till 2019, främst för att bli starkare på e-handel. Företaget har nu kortat leveranstiden på sin tjänst ”Standard” med 24 timmar.

Leveransåtagandet för tjänsten UPS Standard var tidigare högst sex arbetsdagar för Europa, den är nu fem dagar.

Enligt UPS innebär det att svenska företag kommer att kunna nå sina kunder i exempelvis Tjeckien och Schweiz på endast tre dagar, mot fyra dagar tidigare. UPS Standard uppges vara ett ekonomiskt alternativ inte minst för e-handeln.

Enligt UPS egen konsumentundersökning överger hela 58 procent av de som handlar på nätet sin varukorg om leveranstiden upplevs för lång.

Transportföretaget framhäver också att expresstjänsterna alltid är de snabbaste, där sker leveranserna under nästkommande arbetsdag.

Publicerad 2016-10-14 11:19

Sök här!

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Kalendarium

07 maj
The Battery Show
Stuttgart, Tyskland
21 maj
Breakbulk Europe
Bremen, Tyskland
23 maj
03 jun
13th ITS European Congress
Eindhoven, Nederländerna
04 jun