Börjar erbjuda hemleveranser till stor del av landets hushåll.
DHL Freight utökar sitt produkt- och tjänsteutbud i Sverige med tjänsten ”Hemleverans Paket”. Det innebär att 70 procent av landets invånare kan få mindre paket direkt hem till dörren.
För e-handlarnas del kan de välja om ett paket ska levereras kontaktfritt utanför dörr eller om det ska överlämnas med id-kontroll. För slutkonsumenterna kan de välja en specifik leveransdag samtidigt som de får löpande uppdateringar om sändningens status.
Tjänsten kompletterar DHL:s befintliga service via cirka 1 900 ombud och fler än 1 100 paketskåp.
— För e-handlare blir DHL nu en effektiv och pålitlig one-stop shop. Samtidigt blir det enklare och mer flexibelt för slutkonsumenterna. Vi förbättrar den digitala kundupplevelsen, vilket gör att konsumenterna kan känna sig trygga med att DHL levererar på exakt det sätt som passar deras behov för varje paket, säger Johan Widman, Director E-commerce DHL Freight Sverige, i ett pressmeddelande.