Jungheinrich inleder samarbete med den tyska e-handelskoncernen Fricke Group, mer känt för varumärket Granit Parts. Företagen kommer att gemensamt satsa på internationell märkesoberoende e-handel med reservdelar för truckar.
Fricke Group och Jungheinrich AG ser stor marknadspotential för försäljning av reservdelar till företag inriktade på den märkesoberoende eftermarknaden, säger Christian Erlach ansvarig för marknad och försäljning i Jungheinrichs styrelse enligt ett pressmeddelande från företaget.
Han framhäver att samarbetet mellan de båda företagen har stora möjligheter för att skapa en användarvänlig lösning för beställning av reservdelar.
Medan Jungheinrich är en av världens största tillverkare av gaffeltruckar så är Fricke en framgångsrik leverantör av bland annat reservdelar, lantbruksmaskiner, fordon och trädgårdsteknik. Företaget är känt under varumärket Granit Parts och driver 57 webbplatser i 21 länder. Omsättningen är över sju miljarder kronor. Fricke är familjeägt, precis som Jungheinrich.