Nu kan Green Cargos kunder boka sina transporter digitalt, dygnet runt och även följa dem digitalt tack vare en ny bokningsplattform som bolaget sjösatt.
Green Cargos nya digitala bokningsplattform heter ”Green Cargo Connect” och i den kan kunderna lägga sina bokningar dygnet runt.
I plattformen erbjuder Green Cargo sina kunder både API-tjänster för sömlös integration till sina egna system samt möjligheten att ansluta sig till webbgränssnittet, kundportalen. Kunderna väljer om de vill ansluta till den ena eller båda lösningarna.
Kunder som ansluter sig till kundportalen kan även övervaka status på sina godstransporter via sin dator eller mobil.
– Under året kommer vi att utveckla fler digitala tjänster, som till exempel att visa ledig kapacitet och ledtider i vårt nätverk, bokning av internationella transporter och utökad transportspårning, berättar Shane Harrington, chef för kundservice på Green Cargo.
BILDEN T H: Shane Harrington, chef för kundservice på Green Cargo. Foto: Green Cargo