Namnbyte, ny styrelse med ny ordförande plus två nya tjänster för distributionsföretaget.
Paketleverantören Early Bird lanserades 2019 och har fram tills i våras varit ett varumärke under Mediehusens gemensamma tidningsdistributionsbolag MTD. Bolaget har nu genomfört en bolagsförändring och bytt namn till Early Bird, samtidigt som bolaget blivit ett aktiebolag där Sveriges samtliga mediehus och distributionsbolaget Premo är ägare.
Bolaget har nu fått en ny styrelse på plats, med Gustaf Öhrn som styrelseordförande.
Öhrn uppges ha en gedigen retailerfarenhet och har arbetat med kända varumärken som Åhléns, Acne, Stadium, Bygghemma och Baby Björn.
I styrelsen ingår också representanter från NTM, Stampen Media, Gota Media, VK Media, NWT Media, Bonnier News Local och distributionsbolaget Premo.
-– Det är ett styrkebesked att Gustaf Öhrn tar platsen som ordförande i vår nya styrelse. Hans breda erfarenheter från retail och fokus på kundens perspektiv är väldigt bra för vårt fokus när vi utvecklar distributionstjänster. Han blir ett perfekt bollplank för mig och en viktig pusselbit för Early Birds resa framåt, kommenterar Pelle Lönn, vd för Early Bird.
Samtidigt passar Early Bird på att lansera två nya tjänster: dels ”Hemleverans” som är inriktad på levereranser av större paket på kvällen, dels ”Hem till hem” som uppges vara en cirkulär återbrukstjänst där konsumenterna kan skicka paket mellan varandra.