Ska underlätta för lokala aktörer att sälja via den kinesiska e-handelsplattformen.
Tyska DHL Group och kinesiska Temu uppger i ett pressmeddelande att man fördjupar sitt befintliga samarbete. I en avsiktsförklaring har man kommit överens om bättre stötta lokala små och medelstora företag på såväl etablerade marknader som tillväxtmarknader, däribland Östeuropa och Mellanöstern.
Konkret handlar det om att DHL Group ska stötta Temus verksamhet i Europa, inklusive deras ”local-to-local”-modell där lokala handlare kan sälja via plattformen.
Enligt pressmeddelandet förväntar sig Temu upp till 80 procent av deras totala försäljning i Europa kommer att komma från denna ”local-to-local”-modell.
— Genom att kombinera vår logistikkompetens med Temus innovativa plattform kan vi skapa mer effektiva, regelrätta och smidiga lösningar som gynnar både konsumenter och lokala företag på de marknader vi är verksamma, kommenterar Katja Busch, CCO och chef för DHL Customer Solutions & Innovation.