Norskägda Bring ökar sin omsättning totalt sett enligt resultatet för 2021. För paketverksamheten i Sverige noterades de högsta siffrorna någonsin.
Enligt årsresultatet för 2021 ökade man paketvolymerna från e-handeln i Sverige med 58 procent jämfört med året innan. Det innebär att man förra året hanterade rekordstora volymer.
– Vi lägger bakom oss ett rekordår där vi har levererat fler paket än något tidigare år. Det är ett kvitto på att de satsningar vi gjort på att utveckla våra tjänster, gröna leveranser och flexibilitet har tagits väl emot av marknaden, säger Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör för e-handel och logistik i Bring, i ett pressmeddelande.
Bring noterar i pressmeddelandet att man under 2021 utökade med fler utlämningsställen och skapade flera nya samarbeten för att hantera de ökade paketvolymerna.
– Under året har vi jobbat med vår tjänsteportfölj, och inom kort lanserar vi postlådepaket i samarbete med Early Bird. Dessutom har vi investerat i elfordon och etablerat samarbeten som hjälper oss i den gröna omställningen. Under 2022 siktar vi på att bli fossilfria i drygt 250 ytterligare orter, kommenterar Mona Zuko.
Totalt sett hade Bring förra året en omsättning på 24 716 miljoner norska kronor, vilket är en ökning med 720 miljoner norska kronor jämfört med 2020.