Logisnext Sweden slopar varumärket Unicarriers på sina truckar. Brandar om truckarna med nytt namn och ny färg.
Från Atlet till Unicarriers till Mitsubishi — så ser varumärkesresan ut för truckföretaget Logisnext, som nu alltså byter varumärket på sina truckar till Mitsubishi Forklift Trucks.
Som Transportnytt kunde berätta redan i nummer 1-2022 har en lansering av det nya varumärket varit på gång en längre tid men blivit försenad på grund av pandemin.
Men nu är det alltså dags: under 2022 kommer Logisnext Sweden att fasa ut det nuvarande varumärket Unicarriers och successivt gå över till Mitsubishi Forklift Trucks.
”Otroligt stolta”
– Vi är otroligt stolta över att nu stärka Mitsubishi Forklift Trucks, som varumärke på den svenska marknaden, med en stark industriell ägare i ryggen, kommenterar Håkan Hall, vd för Logisnext Sweden, som i en tidigare intervju med Transportnytt förklarat att man inför namn- och färgbytet har stärkt organisationen och företagets regionala service- och säljteam.
Enligt Håkan Hall ser företagets kunder varumärkesbytet som enbart något positivt.
— Namnet Unicarriers och den gråa färgen har varit lite anonymt, men nu får vi en klar signalfärg på truckarna och ett varumärke med en stark industriell ägare som folk kan relatera till.
Globalt företag
Logisnext Sweden har i över 50 år erbjudit truckar till allt från fordons-, bygg-, och elektronikindustrin till livsmedels-, och läkemedelsindustrin. Idag har Mitsubishi Forklift Trucks produktionsanläggningar världen över och produkterna är tillgängliga i över 79 europeiska länder, varav 30 ligger i Europa.
– Att få arbeta med Mitsubishi som varumärke känns både tryggt och väldigt roligt. Med vårt personliga engagemang tillsammans med våra kunder och lösningsorienterat förhållningssätt går vi in i det nya året med en bra känsla, kommenterar Håkan Hall.