Irländskt rederi bokar med hjälp av Hogia

Hogias bokningssystem används både för bokning av gods och passagerare. (Bild: Irish Ferries> Hogias bokningssystem används både för bokning av gods och passagerare. (Bild: Irish Ferries>

Irish Ferries byter ut sitt nuvarande passagerar- och fraktbokningssystem mot en lösning från svenska Hogia.

 Irish Ferries ingår i Irish Continental Group och har fyra ropax-fartyg och en höghastighetsfärja som trafikerar två rutter över Irländska sjön, samt en direkt mellan Irland och Frankrike.

Rederiet har för närvarande två separata system för sin passagerar- och fraktverksamhet. Nu ersätts dessa med en helhetslösningen, nämligen Hogia Ferry Systems Bookit.

‒ Vi driver vår verksamhet i hård konkurrens och genom att investera i Bookit hoppas vi kunna förbättra vårt erbjudande och öka vår kundservice, säger Andrew Sheen, vd för Ferries Division på Irish Ferries i ett pressmeddelande. Det nya systemet kommer att ge oss mer flexibilitet, förbättra vårt erbjudande och öka automatiseringen av vår hamnverksamhet.

Enligt Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems, väljer allt fler att köpa ett standardsystem för att ersätta skräddarsydda eller egenutvecklade lösningar:

– Med ett standardsystem får man kontinuerlig produktutveckling som gör att man klarar av att leva upp till de förväntningarna som finns i branschen utan att man själv behöver utveckla och underhålla den nya funktionaliteten.

Avtalet undertecknades i januari och rutter kommer att vara tillgängliga för bokningar i slutet av året.

Publicerad 2020-02-13 00:09

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!