Här är kunderna som får beräknad ankomsttid på försändelser från Bring

 Foto: Posten Norge Foto: Posten Norge

I Norge kommer Brings B2B-kunder nu få betydligt mera precis information om när deras försändelse kommer fram.

I Norge lanserar Bring – enligt egen utsago som första distributör – ETA, som betyder ”Estimated time of arrival”, på försändelser till B2B-kunder i landet.

ETA – det vill säga information om försändelsens planerade ankomsttid – anges redan i beställningsögonblicket. ETA-erbjudandet testas som en pilot nu under november och december för att sedan lanseras i full skala i Norge tidigt nästa år.

– Våra kunder vill kunna erbjuda ETA till sina kunder (mottagare av paketen) och villa ha den här lösningen på plats så tidigt, säger Per Öhagen, chef för e-handel och logistik på Posten Norge.

Pierre Kjellin E-mail:
Publicerad 2020-11-24 15:31

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!