Emotion blir Börjes varumärke för tredjepartslogistik

Markus Kinnander är vd för Emotion Logistics som är dotterbolag till Börjes Logistik & Spedition. (Bild: Emotion Logistics) Markus Kinnander är vd för Emotion Logistics som är dotterbolag till Börjes Logistik & Spedition. (Bild: Emotion Logistics)

Börjes Logistik tar nyförvärvade Logit och samlar tredjepartsverksamheten under nya varumärket Emotion Logistics.

Börjes Logistik har slagit ihop sin tredjepartslogistik med Logit som våren 2019 köptes upp av Börjes. Namnet på det gemensamma bolaget blir Emotion Logistics och ingår som helägt dotterbolag till Börjes Logistik & Spedition AB.

Logit grundades i Varberg 2002 med uppdrag att driva och utveckla logistik för konfektion och skor. Kunderna består av flera kända varumärken som finns på en internationell marknad.

Börjes Logistik har bedrivit tredjepartslogistik sedan i början av 90-talet. Från år 2014 har verksamheten haft inriktning på handelsföretag som säljer till återförsäljare eller direkt till konsument via e-handel.

Sammantaget kommer Emotion Logistics att sysselsätta 65-talet medarbetare. Verksamheten bedrivs från fem logistikanläggningar i Sverige med en total yta på 35 000 kvm.

Publicerad 2019-08-21 11:24

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!

Kalendarium

24 sep
IMHX
Birmingham, Storbritannien.
30 sep
01 okt
Parcel & Post Expo
Amsterdam, Nederländerna
01 okt
02 okt