DKV Transport Management Software är ett nytt digitalt verktyg avsett för åkerier och transportföretag.
Tyska mobilitetstjänstföretaget DKV Mobility lanserar en ny digital tjänst för åkerier och transportföretag. Den nya tjänsten heter DKV Transport Management Software (DKV TMS) och är avsedd att hjälpa företag att hantera sina transportflottor. Tjänsten är helt integrerad i DKV Mobilitys digitala kundportal DKV Cockpit och i DKV-appen.
Nyckelfunktionerna i DKV TMS uppges vara rutt- och resursplanering, digital dokumenthantering och automatiserad kostnadskontroll. Enligt produktbeskrivningen innebär det att åkerier och flottoperatörer får full överblick över pågående rutter direkt från kontoret och att de snabbt kan reagera om det finns risk för förseningar.
Steen Hansen, chef för DKV Mobility i Skandinavien, kommenterar:
– Vi ser bland våra kunder att administrativa uppgifter tar allt mer fokus från vägen. Det blir svårare att planera rutter och ta emot nya uppdrag. Med TMS lägger vi till en ny tjänst i vår digitala katalog. Den hjälper åkerier att få överblick och göra sina transport- och logistikverksamheter mer effektiva och framtidsanpassade.
Han tillägger:
– Många flotthanteringssystem erbjuder funktioner som skapar förvirring eller inte används alls. Det gör att systemen blir krångliga och dyra att ta i bruk, särskilt för små och medelstora åkeri- och logistikföretag. Med DKV TMS har vi hållit det enkelt. Vi har integrerat det i vår välbekanta kundportal och app. Vi fokuserar på de kärnfunktioner som är viktigast i den dagliga verksamheten.
DKV TMS är den tredje digitala produkten som DKV Mobility lanserar i år. Tidigare produkter som lanserats är DKV Carbon Monitor för rapportering av CO₂-utsläpp från flottor samt DKV Fleet Management Software (DKV FMS).







