Uppåt för Bring Sverige

Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör inom e-handel och logistik på Bring. Foto: Bring Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör inom e-handel och logistik på Bring. Foto: Bring

Stark ökning av svenska paketvolymerna trots en fallande marknad. 

Posten Norge AS, som Bring är en del av, har levererat sina resultat för årets första kvartal. Den nordiska logistikkoncernen uppvisar en omsättning på 5 637 miljoner norska kronor, vilket är en minskning på sex procent jämfört med samma kvartal förra året.

När det gäller paketvolymerna för Norden totalt så ökar de med blygsamma 0,4 procent. Samtidigt ökar Bring Sverige sina paketvolymer med hela 44 procent jämfört med förra året. 

— Vi levererar ett fantastiskt starkt resultat i en fallande marknad. Att vi har en så pass stor tillväxt trots att marknaden generellt är fallande är anmärkningsvärt. Och då ska man dessutom komma ihåg att det kvartal vi jämför med, Q1 2021, var ett historiskt starkt kvartal, säger Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör inom e-handel och logistik på Bring, i ett pressmeddelande.

Lars Andersson E-mail:
Publicerad 2022-05-09 11:46

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria måndagar och torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för e-post från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!

Läs Truck- och lagerhandboken på nätet

Senaste Transportnytt

Se årets Logistikkarta

Logistikkartan - med logistikanläggningar och de viktigaste transportvägarna för godset. 96x68 mm, 99 kr.

Logistikkartan2021

Cron Job Starts