Här är hamnen som anställt kundvärdar

De nya kundvärdarna Andrea och Pavel i Trelleborgs hamn i arbete. Foto: Trelleborgs Hamn AB De nya kundvärdarna Andrea och Pavel i Trelleborgs hamn i arbete. Foto: Trelleborgs Hamn AB

Två flerspråkkunniga kundvärdar är ett nytt grepp som en av Sveriges största RoRo-hamnar tagit för att förbättra servicen till lastbilschaufförerna.

I Trelleborgs hamn vill man kunna erbjuda sina kunder ännu bättre service – det kan gälla allt från att bjuda på en kopp kaffe till att hjälpa till att svara på frågor från lastbilschaufförerna.

Eftersom många chaufförer kommer från Östeuropa och oftast bara behärskar det egna språket så har Trelleborgs hamn anställt två personer som behärskar flera östeuropeiska språk och som ska kunna hjälpa kunder i hamnen med frågor och annat.

De två nyanställda personerna i Trelleborgs hamn, som kallas ”kundvärdar”, är Andrea och Pavel och är syskon och kommer från Makedonien. De talar – utöver svenska, engelska och tyska – även makedonska och andra närliggande slaviska språk.

Andrea och Pavel kommer finnas på plats i Trelleborgs hamn med sina gula jackor med texten ”Customer service” på ryggen några dagar i veckan.

Pierre Kjellin E-mail:
Publicerad 2021-05-04 10:38

Gratis nyhetsbrev varje vecka. Registrera dig nu:

Utkommer helgfria torsdagar, utom i juli. Din adress används endast för epost från Transportnytt. Du kan avbryta prenumerationen när du vill.

Sök här!